Posted by Posted by akusajad On 7:37 PM

Makan BBQ Steamboat
Di Kuang..

Aku Sajad kembali lagi... apa yg menarik hari ini..?herm..tiada apa yg menarik cuma banyak yg menolak.. hehe.. pagi ini aku menolak lagi hasil dari sifat lupa menutup minyak reserved aku... ku sangka kan ada reserved lagi ketika membonceng motor gaban aku nie.. tapi hampa belaka..huhu..maka dengan itu terbehentilah lagi dgn tiba tiba nya aku ditepi jalan...sib baik di tepi jalan, lau tetiba berenti di tgh jalan?herm.. dgn aku aku sekali jalan daa..huhuh..maka dgn itu, dgn machonya aku menolak laa moto gaban aku nie.. sib baik lom pakai superbike atau moto2 besar yg sewaktu dgnnya..lau tak, mampuih laa nak menolak. camne la agaknya lau moto besar nie lau abis minyak yer (dia org pernah abis minyak ker?).. menolakkkah dia orang? huhu.. takpernah plak aku nampak mana mana moto besar yg menolak tepi jalan... apapun yg pasti, aku dan moto besar aku nie (perasan jer..), kena menolak hingga ke stesen minyak berdekatan.. mujur laa ada yg dekat, lau tak mau tercabut tempurung kepala lutut aku ni dek beratnya moto aku ni nak tolak.. berbekalkan tenaga yg masih ada, hasil makan steamboat ala ala buffet di BBQ land semalam..aku berjaya menolak ke stesen minyak berdekatan..letih wooo..

Apapun yg pasti, apa yg aku nak cerita ari nie bukan lah kesah sedih aku menolak superbike aku tu..heheh..aku nak share pasal makan BBQ Steamboat semalam bersama rerakan kamcing aku.. tapi aku leh share korang gambar dan pengalaman jer la.. lau nk share makan sama, kena la bayar 18 henggek utk makan sampai lebamm.. hehe.. Apappun yg pasti sendawa aku pagi ini pun masih berbau stemboat semalam.. heheh.. nak buang air pun terasa sayang..heheh.. apataknya, dah melantak ketam,udang,aym daging dan macam2 lagi la semalam.. hehe.. rasa rugi la plak nak buang.. takper, ku buang lewat2 tgh hari tau petang nanti..heheh..nak pastikan semua zat makanan aku semalam diserap sepenuhnya sebelum menjadi bahan sisa toksik..heheh..

semalam.. heheh..apa yg berlaku semalam yerk.. semalam, dak ayu member si din (nama sebenar dia raha tp dulu aku panggil din..),nak wat suprise utk suami tersayang iaitu cik Bye (sebut bebaik ok..kang ada plak dapat dose kering jer..haha),so dia org plan la nak ker BBQ Land di kuang nie... tapi bukan laa sampai ke kuang johor tu.. lau ke kuang johor semata mata nak makan BBQ, kurang ajar betul laa namanya.. heheh.. ni Kuang yg kat sg buloh tu jer.. 30 minik jer dari prima damansara.. so, nama pun suprise hari jadi.. so kena la plak aku gie runner cake di kedai berhampiran.. kek coklat pisang baru 30 henggek tak silap aku hahah (sbb buka aku yg bayar..heheh..)

So.. perjalanan tak sampai 30 minik tu akhir sampai la kami ke tempat dituju.. dgn 2 buah kete, satu kete bye di dalamnya dak ayu dan che lie manakala dalam kete aku plak (bukan la kete aku..tapi kete yg dipandu aku.. kete pinjam..sok dah kena hantar daa..huhu..), ada si Kecik dan Raha.. Saja pergi dua kerete sbb nak sorok kek.. hehe..

Tempat masih seperti dulu aman dan damai.. tak ramai org ari tu mgkin sbb ari biasa..lau ujung minggu ramai gak laa org di sini.. tempat pun dah hupgread.. dah ada penambahan bumbung dan water fountai.. (musti owner dah kayo..heheh..). apa yg pasti.. makanan buffet utk steamboat tetap byk seperti dulu..heheh..nyum..nyum..(tetiba plak terasa lapar teringat steamboat semalam..heheh..).

Best pulak aku tgok si Bye nie kena suprise dgn bini tersayang..romantik la pulak..terasa cam nak kawin je besok..heheh..apa yg pasti malam tu meriah..Simple but nice bak kata org jawa.. aktiviti dipenuhi dgn acara makan perlahan lahan... utk pengatahuan semua, lau nak makan buffet nie kena makan rilek2. Ni aku nak bagi sedikit petua atau pengajaran bagaimana nak makan buffet..pertama sekali, mulakan amaun yg kecil, rasa semua yg nak rasa.. pastu makan yg mana makanan yg agak2 ringan sedikit.. pastu pilih yg mana paling best dan makan perlahan lahan dalam keadaan santai dan rileks..haha..baru la berbaloi g buffet.. apapun aku memang makan byk buffet atau tidak..hehe..

Lupa lak bgtau yg buffet ni mula kul 8 sampai kul doblas.. Kita worang sampai pun kul 9 lebey daa.. so makan punya makan punya makan, baru kul 11 malam, kita worang semua dah surender.. perut masing masing dah bulat kecuali perut si bye..ntah apa jun dalam perut dia ntah.. makan byk gak tapi perut leperr je aku tgok..heheh.. Ada udang (sedap woo dibakar..), ketam, fishball, ayam, daging, sotong er apa lagi erk.. byk aaa.. termasuk dgn pelbagai jenis mee.. mee sanggul .. mee hunn.. mee maggie.. hermm.. semuanya sedap. tercerita pasal mee nie, korang tau tak mee apa paling berat..? kira aku bagi teka teki aa nie.. tottttttt... masa tamat.. korang musti tak tau punyer.. jawapannya "wan tan mee = one tone mee".... hehehe.. tu laa korang.. masa sekolah2 rendah dulu tak peka pada teka teki.. ni pun teka teki dak sekolah bg kat aku... heheh..

apapun, memandangkan memasing tak ble berdiri dgn betul dek penuhnya perut dgn makanan, maka we decided nak balik jer laa meskipun ada sejam lagi nak belasah buffet tu.. heheh.. lupa lak bgtau.. air percuma gak, perisa sirap dan sarsi.. setelah sepakat semua, kami pun beredar pulang dgn gumbira..yeahooo..

gendang gendut tali kecapi... kenyang perut suka hati...

1 Comment

  1. pieja Said,

    eleh ckp org x peka dgn teka teki mase sekolah...
    yg awk 2 x peka ngn ejaan..huhu...em ape pun mmg best steamboat 2...lain kali nk bwk mgkuk tgkat...blh tapau pas masak...hehe..

    Posted on August 4, 2009 at 6:16 PM

     

Post a Comment