Posted by Posted by akusajad On 8:07 PM

SESSI PHOTOGRAPHY
SUKA SUKI DI TUGU NEGARA

Assalammualaikum...Gud morning everibodi... Semalam memang ari yg kewl tuk aku.. kuar gie outing photography suka suki bersama teman teman baik...Yg paling best sekarang ni adalah, aku dah ada teman tapi mesra.. (aku punya chinta laa..) Baru aa leh kuar outing dgn member2 aku nie memandangkan dia org ni daa kawin, so selalu kuar outing dgn wife memasing... dulu lau nak kuar sama, cam tak best je (memandangkan aku single rider jer..) tapi kini tidak lagi..hehehe...

So, kuar laa kami nie 3 secouple jalan jalan suka suki di hujung minggu.. Kul sablas kami dah terpacak kat depan entrance TUGU NEGARA.. heheh.. dah macam tugu la plak..(pun begitu sempat laa hantar TV si Bye kat umah dia memandangkan dah lama menyemak dalam bilik aku sbb tv 29 inci kotak.. hehe..lau dia bg pinjam plasma, haram aku nak pulang balik, maknanya dia pun pandai gak la..heheh..)

2 photographer bertauliah iaitu inchik Bye dan inchik Rosli bersama dengan camera mahal memasing.. si Rosli dgn camera nicon D60 dan si Bye dgn camera canon 450d.. manakala aku plak dgn camera handphone n95.. heheh..jadilaa... Maka berlegar legar laa kami cam orang gila dan pelancong... dan terkadang melebihi dari pelancong itu sendiri.. mencari angle angle dan sudut sudut penalti yg cantik utk shot gambar..

Ntah bila ntah aku tak ingat bila kali terakhir aku g melawat tugu negara ini... lama dah rasanya.. hehhe.. macam2 kenangan ada kata sini.. dulu aku suka bawak kengkawan aku mahupun sekendel2 datang melawat benda alah nie.. aku sendiri pun tak tau kenapa aku suka sangat bawak kengkawan aku g sini.. bukan tugu negara ni ble gerak2 pung.. apa yang pasti tempat nie best bagi aku laa.. heheh.. bagi orang lain, lantak dia orang laa..hermm...

So, apapun, macam biasak laa.. nama pun photographer.. mula la tertonggeng tonggeng, tertiarap tiarap, guling guling mencari angle terbaik memasing.. aku? aku cam biasak laa... jadi model laa.. hahah..

Macam maciam pos dan aksi aksi kami kat tugu negara nie.. Rasanya la, lau tugu nie leh hidup, lamaa dah dia org cucuk kami dgn benet dia org dek meluat tgok aksi2 kami..hehhe.. nak kata cam Malaysia Top Models pun adaa... haha.. pose sana.. pose sini.. rasanya tourist biasa yg datang kat situ pun tak macam kami..hehe.. tapi apa da hal... asal happi..

Dah puas hamik gambar kat TUGU NEGARA nie, kami berubah selera ke tempat lain plak.. Ubah kepada selera makan la pulak memandangkn mentari merah dah pun terpacak kat atas kepala.. Kami bergerak ke kedai makan dekat bukit Aman.. Makan occay gak laa.. rege standart Kay El.. Dah penuh isik perut.. kami g Taman Tasik Perdana nak sambung photoshot...

Tasik Perdana.. Tak pernah plak terlintas nak bawak kurkaseh hati ke sini jalan jalan.. tapi kali ini dapat jalan dgn kurkaseh hati dan kengkawan2 kamcing terasa teramatlah indah.. Seindah melepaskan kentot di waktu pagi..

Baru ku perasan baaaapak besar taman tasik perdana nie..

0 comments

Post a Comment